13 uur geleden
13 uur geleden
De samenwerking tussen de organisaties voelde direct heel natuurlijk. Het was een unieke kans om drie sterke lokale groepen te bundelen, zegt Eric. “Je ontmoet niet vaak partijen die een vergelijkbare visie hebben. Wij drieën bleken een gedeelde passie te hebben voor techniek en kwaliteit. Nu we die hebben samengevoegd kunnen we onze klanten nog beter helpen.” Mike vult aan: “We hebben veel raakvlakken. Samengaan was een grote kans, want met zijn drieën staan we sterker dan alleen. We hebben nu nog meer kennis in huis op het gebied van bijvoorbeeld Cloud omgevingen of cybersecurity.”
Sneller en persoonlijker
Het nieuwe DACON ICT telt een kleine dertig medewerkers. Die schaalvergroting werkt in het voordeel van de klanten, legt Mike uit. “Het is heel eenvoudig: we hebben meer mensen en kunnen klanten dus sneller helpen. De doorlooptijd van vragen is verkort met alle voordelen voor de klant. Tegelijkertijd is het onze ambitie om, ondanks of misschien wel juist dankzij het grotere team, de lijnen kort te houden en het klantcontact persoonlijk te houden.” Eric: “Samen zijn we daadkrachtiger, sneller en actiever dan alleen. En dat zien onze klanten terug in onze dienstverlening.”Uitgebreid dienstenpakket
Die dienstverlening bestaat uit een uiteenlopend aanbod voor inmiddels ruim vijfhonderd klanten. Eric: “Wij zorgen dat ondernemers voor wie ICT gedoe is worden ontzorgd. We zorgen dat het gewoon werkt en dat het dat in de toekomst ook blijft doen.” DACON biedt klanten onder meer uitgebreid werkplek- en netwerkbeheer gebaseerd op Microsoft, complete installatie van cloudoplossingen, IT loket en uitstekende cybersecurity-oplossingen. Mike: “Bovendien delen wij onze kennis actief met klanten. Het is hartstikke leuk om problemen op te lossen, maar als we vervolgens uitleggen wat we gedaan hebben, kan de klant maatregelen nemen zodat het niet weer gebeurt of zodat ze het de volgende keer zelf kunnen oplossen.”Kernwaarden
Klanten leggen hun ICT-behoefte graag in handen van DACON, vertelt Mike. “Ze zeggen: regel het maar, zorg dat het werkt en dat het veilig is. Dat doen we met plezier. Wij krijgen echt energie van een ICT-omgeving goed, veilig en toekomstbestendig in te richten en te beheren.” Al deze diensten levert het bedrijf on premise én in the cloud. Op die manier krijgt elke klant precies wat bij hem past. Wat er precies bij de klant past, vindt DACON uit in een kennismakingsgesprek, zegt Eric. “Een goed gesprek is heel zinvol en waardevol. Daarmee inventariseren we de behoefte van de klant, en vervolgens wat wij kunnen doen en wat de klant zelf kan doen. Vervolgens presenteren we een oplossing die voldoet aan onze kernwaarden: helder, actief en geen gedoe.”Cybersecurity
Van de diensten van DACON is vooral cybersecurity op dit moment een hot topic. Hacks en aanvallen zijn aan de orde van de dag. Eric: “Onderzoek wijst uit dat in 2025 ongeveer een kwart van de Nederlandse ondernemers is getroffen door een vorm van digitale oplichting met schade. En rapporten voorspellen een forse stijging. Daarom gaan we bij DACON een stap verder in onze beveiliging en zorgen we dat onze klanten te allen tijde veilig hun werk kunnen doen.” Dat is noodzakelijk, want de gevolgen van een hack of een aanval kunnen heel groot zijn, benadrukt Mike. “Een groot deel van de getroffen bedrijven heeft nog maanden later moeite om voort te bestaan. Je hebt niet alleen de schade aan bestanden of de financiële schade die je lijdt, maar ook de reputatieschade. En die krijg je niet zomaar weggepoetst, want je klanten onthouden dat je gegevens niet veilig zijn geweest en dat je (dus) niet betrouwbaar was. Daarom moet je goed beveiligd zijn.”Verder dan collega'
De cybersecurity-oplossingen die DACON biedt zijn proactief, professioneel én betaalbaar. Ondernemers krijgen een 24/7 beveiliging. Mike: “We gaan verder dan alleen monitoring, en ondernemen ook directe actie wanneer er kwaadaardigheid wordt geconstateerd. Op werkdagen, maar ook op zondagmiddag of vrijdagnacht.” Eric vult aan: “Directe actie door middel van isoleren van het probleem is van het grootste belang. Soms kan twee minuten niet reageren al fataal zijn. Hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe meer schade er aangericht kan worden in je hele bedrijf. Dat moet je te allen tijde zien te voorkomen.” De monitoring vindt op geavanceerde geautomatiseerde wijze plaats, maar heeft altijd een menselijk oog ter controle. Dat geeft de meeste veiligheid, volgens de heren. Deze proactieve aanpak is uniek in de cybersecurity- wereld, zegt Mike. “Wij gaan als ICT-dienstverlener hierin verder dan al onze collega’s. Daar zijn we trots op, want zo bieden we onze klanten de beste veiligheid.”Gratis consult
Wie advies wil over zijn cybersecurity kan bij Eric of Mike terecht voor een gratis IT-consult. Eric: “Wij gaan graag met bedrijven in gesprek over hoe ze hun veiligheid kunnen verbeteren. Dat is geheel vrijblijvend: de ideeën en oplossingen die we aandragen kunnen door ons of door het bedrijf zelf worden geïmplementeerd. Als het maar gedaan wordt. Want de veiligheid moet omhoog. Dat is het belangrijkst!” Meer informatie? Neem contact op met Eric Gräve, Algemeen Directeur (CEO), 06 51 11 57 20 of met Mike Dammer, Technisch Directeur (CTO) 06 29 39 06 93. Of mail naar consult@ dacon.nl.Meer weten? Kijk op DACON.
Op de hoogte blijven van onze updates?